Gaming Latest news

Upscaling fix mod for Starfield improves texture quality

Starfield mod makes textures sharper when using upscalers Well-known modder doodlum has released a new mod for Starfield that makes the game look sharper. The mod, called Upscaling Fix, fixes a problem with the default implementation of upscaling in Starfield. The problem is that the default implementation does not properly set the negative mipmap bias. Mipmaps are small versions of textures that are used to smooth textures at lower resolutions. The negative mipmap bias helps avoid blurry textures.

The upscaling fix from doodlum adds the negative mipmap bias according to AMD’s official recommendation. This results in textures looking sharper at any resolution, especially vegetation. Doodlum hopes that his mod will prompt Bethesda or AMD to fix their implementation of upscaling. This would make the mod obsolete in the future. The mod also works with modified implementations of NVIDIA DLSS and Intel XeSS based on the AMD FSR 2 implementation of Starfield. To demonstrate the improvements of his mod, doodlum has published a short comparison with DLSS (please move the slider to see the differences and have a closer look at the hanging plants and the stones):

 

Here’s how to install the Upscaling Fix mod for Starfield

Steam players:

  1. Install the Starfield Script Extender (SFSE).
  2. Install the SFSE ASI Loader plugin from doodlum.
  3. Copy the contents of the mod into the game’s Data folder.

Microsoft Store/Game Pass user:

  1. Install Ultimate ASI Loader.
  2. Copy the contents of the mod to the root folder of the game, near Starfield.exe.

The modding community continues to work on improving Starfield. In the meantime, there are already a lot of great mods and tweaks. More will soon follow, including the HD Reworked Project by Halk Hogan.

Source: WccfTech

Kommentar

Lade neue Kommentare

RX480

Urgestein

1,885 Kommentare 874 Likes

Damit könnte Igor seine verwaschene Instrumententafel vom Screenshot nochmal anschauen.

btw.
Die Zeile in der ini sollte dann wohl so ähnlich aussehen:
fMaxAnisotropy=8 oder 16 testen
fMipBiasOffset=-0.5

DoF ggf. auch mal deaktivieren
bDepthOfFieldEnable=0

Den Sharpen-Slider in den Einstellungen könnte man ggf. auch hochziehen.

Antwort Gefällt mir

F
Furda

Urgestein

663 Kommentare 372 Likes

"... Der Upscaling Fix von doodlum fügt den negativen Mipmap-Bias nach AMDs offizieller Empfehlung hinzu..."

Ist AMD nicht "offizieller" Partner dieses Spiels? Ein weiterer Punkt, dass diese sogenannte "Partnerschaft" wohl mehr über Bankkonten ging, anstatt einer sauberen technischen Umsetzung...

Antwort Gefällt mir

RX480

Urgestein

1,885 Kommentare 874 Likes

das ist der Wert für FSR2@50%

Für andere Scaling% empfiehlt AMD dann andere Werte.
(normalerweise würde man erwarten, das die jeweils passenden % im Game automatisch richtig gesetzt werden)

Hier mal die von AMD empfohlenen MipBiasOffsets für verschiedene Presets:
- 1 => -1 (nativ)
- 0.85 (besser als Ultra)
- 0.75 (In Game - Ultra/Quality)
- 0.66 (FSR2 Quality...Balanced)
- 0.62 (In Game - High/Balanced)
- 0.5 (In Game - Med/Low/Performance)

In der AMD-demo sind nur die Extremwerte -1 und -0,5 mit dem Scaling identisch, ... denke mal, dazwischen könnte man probieren
den nächstbesseren Wert zu verwenden, ... z.Bsp. Scaling 0,66 mit fMipBiasOffset= -0,75...0,85.

Ob der Wert jetzt 1/x ist ? in der Demo wird immer ne LOD-Zahl gezeigt.(siehe Anhang)

ansonsten kann man auch versuchen das TAA restlos zu deaktivieren
bTemporalAA_idTech7=0
(Das wird dann nur zusammen mit wenig Sharpen sinnvoll sein)

Antwort Gefällt mir

Danke für die Spende



Du fandest, der Beitrag war interessant und möchtest uns unterstützen? Klasse!

Hier erfährst Du, wie: Hier spenden.

Hier kannst Du per PayPal spenden.

About the author

Samir Bashir

Werbung

Werbung