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Capcom RE Engine devs use powerful hardware for next-gen games

Capcom has announced that its developers are relying on high-end PCs equipped with NVIDIA’s RTX 4090 GPUs and AMD Threadripper PRO CPUs for the current and future RE Engine. These powerful components will be used to enable Capcom’s next-gen experiences. In an overview of RE Engine, the company revealed the systems that will help developers create immersive gaming experiences. Starting in 2023, Capcom will introduce these high-end PCs for engine developers, and thanks to these upgrades, the engine’s build time has been significantly reduced. Previously, it took 15 minutes to complete distributed builds, but now a build can be completed locally in less than 5 minutes.

 
Source: Capcom

The technical specifications include an AMD Ryzen Threadripper PRO 5975WX CPU with 32 cores and 64 threads, as well as a large cache of 146 MB. The processor reaches a speed of up to 4.5 GHz. Although it is not the latest Threadripper 7000 chip, it still offers impressive multithreading performance, which is very important for game engine development and resources.For the graphics card, Capcom’s developers have chosen NVIDIA’s top model, the GeForce RTX 4090 GPU.

This offers 24 GB of GDDR6X memory and the performance of the Ada Lovelace architecture, currently the fastest GPU on the market. Additionally, 256 GB of DDR4 memory and 10 TB of SSD are installed in each system. The SSD brings significant advantages as it allows quick access to all project resources, thanks to the high storage capacity of the drive.

Source: Capcom

These resources will work closely with the development of Capcom’s next-gen REX engine, which has now been teased and will utilize various technologies, including mesh shaders. Follow our in-depth coverage of the REX Engine here. There has been a lot of discussion about mesh shaders in recent days, as they are a requirement for running Alan Wake 2, which was recently released by Remedy. As a result, older GPUs like the GTX 10 and RX 5000 series might have trouble running the game. However, it is still possible to play the game on older cards without mesh shader support. The only problem is that the performance will not be optimal.

Capcom’s next-gen REX engine also seems to perform better on more modern hardware that supports mesh shaders. Capcom’s latest games have been very well optimized on the PC, so we can expect the company to maintain the high quality of its games on all platforms, including the PC.

Source: YouTube

 

 

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midwed

Mitglied

35 Kommentare 7 Likes

Da fehlt nen Leerzeichen :D

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e
eastcoast_pete

Urgestein

1,529 Kommentare 861 Likes

Jetzt kann ich es verstehen, daß Capcom die Produktivität ihrer Entwicklern mit derartig potenter Hardware verbessern will, und es macht auch Sinn. Allerdings sehe ich sowas auch mit Sorge, denn wenn Leute eine Engine entwickeln, und die, ja, dann mit solchen Boltzmännern (große Threadripper CPU und derzeit Top GPU) in den Workstations einigermaßen rund läuft, ist das eben nicht repräsentativ für 80- 90 % der User Community. Wobei mir klar ist, daß man schon vorrausschauend entwickeln will, aber es ist ja doch wichtig, daß die Mindestanforderungen der Spiele mit der neuen Engine dann nicht bei "4080Ti oder 7900 XTX, mit Ryzen 7950 oder i9 Raptor Lake" liegen.

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S
Staarfury

Veteran

257 Kommentare 206 Likes

Da geht es wirklich nur darum, Arbeitszeit der Entwickler zu sparen. Die Maschine soll nicht als neue Baseline für die Performance beim Spielen dienen.

(Ausserdem wäre ein Threadripper wohl nur in ganz wenigen Fällen schneller als eine typische Gaming CPU)

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g
garbel

Neuling

9 Kommentare 5 Likes

Sollte das nicht selbstverständlich sein? Man muß doch gescheit arbeiten können. Wir benutzen in der Werkstatt ja auch Akkuschrauber von Hilti, Makita oder Milwaukee und nicht von Parkside (da kann der Arnie noch so viel Werbung machen)...

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8j0ern

Urgestein

2,571 Kommentare 816 Likes

Genau das, der Code muss ja auch Compiliert werden und genau da greift MultiThreading richtig.
Doppelt so viele Kerne, doppelt so schnell compiliert.

Oder auch das Rendern der Zwischensequenzen, die inzwischen bei keinem Blockbuster mehr Fehlen dürfen.
(Film Abschnitte während des Spiel)

Oder aber einfach das Auswerten von HDR10+ Bilder, da diese bis zu 50MByte pro Bild haben, kommen mit 120 FPS eine Menge Daten zusammen.
Viele NVME Datenträger.

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Samir Bashir

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