Ersatzteil CIS Array für Xerox Workcentre 6515 zu Fehler 62-380

big-maec

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Edit vom 28.07.2022:
Im Moment bin ich nicht mehr auf der Suche nach einem CIS Array, aber für den Fall, dass jemand anderes noch sucht oder seinen Xerox Drucker reparieren möchte, lass ich das hier mal so stehen.


Firmware Service Pack Update vom 10.06.22:


Link zur Firmware 65.59.11 (Bridge Release) 13.05.2020


Den passenden Start findet man im Service Manual ab Seite 543 Kapitel 4-93 REP 19.1.22, REP 19.1.23


Hi,

habe hier ein kleines Problem mit der Ersatzteilbeschaffung, mein Drucker ein Xerox Workcentre 6515 hat schon länger den Fehler 62-380 und andere Fehlermeldungen die damit zu tun haben. Leider scheint das bei diesem Modell eine häufige Fehlerursache zu sein, weil man im Netz mehrere Einträge findet. Festgestellt habe ich, dass der Scanner nicht mehr funktioniert. Nach einiger Recherche im Netz habe ich die nötigen Infos bekommen.
Defekt soll das CIS Array(Contact image sensors) sein, da der Multifunktionsdrucker neben Duplexdruck auch beidseitig scannen kann. Zum Glück hat er 2 gleiche CIS Arrays verbaut.
Da mich das jetzt doch nervte, habe ich den Drucker mithilfe des Servicemanuals zerlegt und die CIS Arrays mal getauscht bzw. das im Deckel sitzende CIS in den Scannerschlitten unter die Glasscheibe verbaut.
Nach dem zusammen Bau funktioniert der Scanner wieder und ich kann zumindest 1-seitig scannen. Aber da das andere CIS Array defekt ist habe ich es wieder ausgebaut. Das im Deckel lässt sich auch wesentlich einfacher tauschen. Nur 4 Schrauben und eine Abdeckung sind zu lösen.

Nun suche ich ein CIS Array von Liteon mit der Bezeichnung DL620-01UHG-B oder ein Baugleiches mit selben technischen Daten. Siehe auch Bilder.
Wer Kontakte, Distributor oder Händler für das oben beschriebene Ersatzteil kennt, bitte melden.
Die öffentlichen Angebote, die jeder finden kann im Netz sind überschaubar und zu teuer. Ein Händler bietet es zum ca. 8-fachen Preis an.


IMG_20210920_115551.jpg
IMG_20210920_115612.jpg
 
Zuletzt bearbeitet :
Dann bin ich mal gespannt, ob es mit einem neuen gehen wird. Ich habe die Hoffnung aufgegeben.
 
@ChuckRock: Hast du mittlerweile ein neues Array erhalten und funktioniert es jetzt?

Ich habe nach 3 Wochen mein Geld zurück erstattet bekommen.
 
Der Verkäufer hat mich gestern noch einmal angeschrieben und mir mitgeteilt, dass er immer noch nichts verschicken konnte da er keine Lieferung bekommt. Er hat mir nun mein Geld erstattet.
 
Hi zusammen, inzwischen ist wieder etwas Zeit ins Land gezogen: habt ihr den ADF wieder zum Laufen bekommen. Ich habe nun das gleiche Problem und zaudere noch mit der Bestellung des CIS...
 
Mein geliefertes war definitiv defekt. Ich habe es nicht noch einmal bestellt. Nun habe ich das CIS aus dem Deckel in den Scanner gebaut. Zu einer Fehlermeldung kommt es nur, wenn ich duplex scannen will. Ich lebe nun damit, da der Drucker sonst einwandfrei funktioniert.
 
Hallo zusammen,

ich habe einen Workcentre 6515 LAN + WLAN + Duplex, ohne(!) Toner.
Defekt(e):
  • Einzugsscanner 062-380
  • Er druckte unter Linux nur noch SW obwohl Farbe vorhanden und auch farbig gedruckt wurde
    • der Demodruck kam allerdings in Farbe raus
    • das Rücksetzen auf Werkseinstellung hab ich nicht mehr getestet, da mich der defekte Einzugsscanner schon genug nervte
Bitte Angebot per PN in dieser Woche an mich. Andernfalls wird er verschrottet.
Nur persönliche Abholung PLZ 90596!
 

Habt Ihr auch die neuste Firmware auf dem Drucker. Irgendwann wird die Firmware nicht mehr aktualisiert, dann geht das nur über ein Servicepack.

Bei mir hat das immer funktioniert, aber man musste die Zwischenversionen einzeln updaten. Die Links sind dann meist nur noch sehr schwer zu finden. Ich hab das hier vor einiger Zeit dokumentiert: https://forum.support.xerox.com/t5/...N-software-upgrade-failed-017-759/td-p/232460
 
Bei mir hat das immer funktioniert, aber man musste die Zwischenversionen einzeln updaten. Die Links sind dann meist nur noch sehr schwer zu finden. Ich hab das hier vor einiger Zeit dokumentiert: https://forum.support.xerox.com/t5/...N-software-upgrade-failed-017-759/td-p/232460
Ahhh - Beitrag gelesen ... sie reden von Servicepack, wenn man eine ältere Version installiert. Im Beitrag ist dann später von einer Bridge Version die Rede. Das mag verstehen wer will. Jedenfalls ist es das gleiche Vorgehen, wie damals bei meinem Problem.
 
Falls noch jemand Ersatzteile sucht bei ebay tauchen jetzt öfters xerox 6515 Geräte auf.
 
Mahlzeit zusammen,

ich will mich nur kurz bedanken...
Ich hatte meinen 6515 quasi schon abgeschrieben, bis ich auf diesen Thread stieß.

Für den Tausch der CIS aus dem ADF ins Glasbett habe ich dank euch und der Service-Manual rund 2,5 Stunden gebraucht.
Nun kann ich wieder einseitig scannen (2-Seiten-Scan nutze ich sowieso quasi nie) und muss die blöde Kiste nicht jedes Mal vom Strom trennen, damit er in den Standby geht.

DANKE!

Vielleicht gibt es die passenden CIS's ja irgendwann in absehbarer Zukunft zu akzeptablen Preisen oder man stolpert wirklich günstig über einen Ersatzteilspender

Viele Grüße
Markus
 
Hallo zusammen,
Danke für eure tolle Unterstützung hier, ich habe heute einen CIS Spender für mein 6515 gefunden und erfolgreich das CIS installiert.
Mein 6515 ist nun voll funktionsfähig.

Grüße
Artur
 
I have a CM315z with error code 062-380.

Same as Workcentre 6515, CM315z has two DL620-01UHG-B CIS sensors. One on main flat scanner, one on the lid.

I tried to swap the two CIS sensors. Unluckily, result is the same (062-380).

There are several idea

(1) Order spare part from Internet
I didn't order spare part from Internet like Ali. I believe all the spare parts from Internet are the used parts taken out from old machines. So life could be short, or even defective.

(2) Change the LED element from other CIS bar
One possibility is that the LED is degraded. Perhaps it could not emit enough light as it suppose. Can we change the LED bar, or increase the current for the LED bar??

(3) Apply external light while machine start up
If we apply extra light to the CIS sensor while it starts up, perhaps we can pass the start up testing process??

(4) Can we simulate an electrical signal to the controller to pass the startup test on the CIS?

(5) Upload non-scanner firmware
Is it possible to load 6510 firmware (no scanner function)? There is risk to brick the machine.

(6) ask Xerox for service
Cost is high. CIS sensor Life is uncertain even it is new.


I need more information on the CIS !!!
Anyone has any information about the CIS sensor DL620-01UHG-B please?
Datasheet, pin assignment, circuit, commands, etc?
 
Sorry but I have no information about the CIS Array DL620-01UHG-B.
I bricked my defective CIS array while disassembling. On the board are very fine bond wires which I have partially cut off.


(5) Upload non-scanner firmware
Is it possible to load 6510 firmware (no scanner function)? There is risk to brick the machine.
For Xerox 6515 here is a other way without Network connection to flash the Firmware:

  1. Download the firmware (.bin) file, refer to support page for the printer.
  2. Create a folder named ‘DWLD’ on the USB memory device (FAT formatted).
  3. Store the software download file (.bin) in the ‘DWLD’ folder
  4. Switch off the machine, Insert the USB memory device (rear of the printer).
  5. Simultaneously press then hold down the Home and Power buttons until the device powers on and SPECIAL BOOT MENU appears,
  6. Simultaneously touch the letters A in SPECIAL, B in BOOT and the Home button. Do not hold any of the three locations, just touch/press then release simultaneously
  7. At the keypad screen enter code number: 6789#. The SPECIAL BOOT MENU 1/3 screen will display.
  8. Select Download Mode on SPECIAL BOOT MENU 1/3, then touch YES. The UI will display SW update progress. The machine will eventually reboot several times
 
Today I had dis-assembly one CIS sensor.
There are two chipsets. One of them is 7864-A.I t is a 3-channel LED driver with pump charge function. I measured the step up voltage output. It was 6.5v. Most likely this LED driver IC is good.
IMG_20220819_230039.jpg
 
Another IC inside the CIS is WM8234G.

It was from Wolfson Microelectronics which was acquited by Cirrus Logic few years ago.

It is an A/D chipset with AGC function. It is available from disturbutors like digi-key.com and mouser.com costing around USD 11


The thing is, there are many wire bondings that can be damaged easily during the replacement of the IC.

No plan to give it a try yet.
 

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I measured the temperature on the PCB right underneath the IC WM8234G. The temperature was over 50degC even the scanner is not in use (not even boot up due to 062-380)

No sure if this high temperature makes the IC life short.

Anyway, no plan for the next actions.
IMG_20220821_024559.jpg
 
Hi there,

(for convenience in english....)

also had some 'fun' with 62-380 6515 machine...
I have a working one and got a defective one which came with full original toners with high capacity, that's
why it made sense, I needed new toner anyway.
Thought it would be interesting to see the error for myself.
So the printer showed the usual 62-380 which prevents the sleep mode(which is one of the most anoying things, I guess).
AFAIK the printer pulls quite some power when running.

So I did the 'adventure' of dissassembling.
Getting out the upper CIS is easy.
Open the top lid on the DADF and you see the 4 screws.
Take these out and you can remove the part covering the CIS.
The CIS is glued in.
I used a little rope and wrapped it around the one nose on the left, then pulled
carefully.
When most of it was off, I detached the flat cable and pulled the CIS out.
Took me 5 mins.
Now the lower CIS.
Looked into the service manual.
Man, remove this, remove that, but before remove that ;-).
Chuck-Rock's short description is pretty accurate though.
I'll try mine:

Place printer on a table with enough room around it.
Prepare some space to put things (especially the screws).
Magnetic phillips screwdriver very nice.

Pull out lower tray.
Pull out manual feeder(not really necessary, i think).
Take off the toner cover(unhook on the right slide to the right).
Take off the front corner covers by unclicking them with a little force.
Open lid on right printer side and remove the waste cartridge.
Unscrew right printer cover(5 screws, one front, two side, two back).
Unclick the ride printer cover moving from left to right, top to bottom.
Take off little cover on the left side(hook on the left slide towards you then fold to left).
Unscrew left printer cover(4 screws, two front, two back).
Unscrew the metal cover(5 screws front, 1(smaller) back).
Take of the blue and gray plugs(for the lower CIS, housing signals and motor control).
Take out the bigger yellowy plug (pull with a bit more force ).
Take out the two flat cables (I think, you need to push the little latch and then pull).
Unscrew the green and black ground cable.
Unscrew 9 screws to detach the scanner(3 on left and right side, 2 in the right back (one underneath the flap), one in the left back).
Now slide the scanner a bit to the back and then lift it up.
Take of the cover on the left side of the scanner unit.
Guide the cables (flat and bigger yellow plug) through the holes in the lower scanner side).
Now upper and lower part of scanner are separated,
Turn around the scanner unscrew the 4 outer screws.
Take of the front cover (with the 'Workcentre 6515' on it).
Now you can lift the glass plate off the scanner.
The CIS is 'stuck' in the belt, you can take it off.
Unhook the flat cable from the CIS and you can take the CIS out.
Unscrew the locking screw on the one end of the CIS and take off the 2 white 'sliding' pieces.
Now you have the CIS removed.

Ok I did all this and exchanged the CIS, put everything together....
And got the exact same error (???).
Of course I did not know if the upper CIS was working (although I did not get a 65-225 error).
So the next thing for me to follow the assumption'what if the CIS is ok, but something else causes the 62-380).
Dissassemlbled everything again(that's why I could write the above out of my memory ;-)).
I checked the metal rail, and used some lubricant on it(it was pretty dry).
Also cleaned the CIS again, checked all cables, even did a passthrough check with the multimeter).
Opened the CIS from lower scanner: man this is tiny!!! There is little you can do to this thing...

In the end nothing worked.
In between I saw the 65-225(top CIS defective) once, afterwards it dissapeared.

Difference in initialization of the lower scanner when comparing to my working one.
The lower CIS has a nose on the bottom which in 'home' position switches a photo sensor(?) so the
unit knows the position.
So normally the CIS is taken out then pulled back to bring it in the right home position.
My working one first pulls out the CIS, then pulls it back, then moves it out (maybe 2-3 inches) and leaves it in that position.
The defective one leaves out the last action. So it pulls out, pulls back, that's it. When pulling back the LEDs are getting fired shortly.

One thing I'm going to check is the cables, since they are a potential problem cause.
Have ordered 2 fitting(?) 40 pin, 0,5 pitch 40cm cables.

One important tip, don't know if already known:
You can enter a diagnostic app by doing the following:

After starting the printer normally (menu displayed) even with errors.
Press Home for about 10 seconds and let go.
A prompt appears.
Enter 6789 plus enter.
You're logged on with user service and the diagnistic app is part of it.
There is an IIT dignostics.
You can do some calibaration and whitebalance check.
What's interesting: although the calibration does not seem to work, the whitebalance on the top
works for me. It runs successful and returns siome numbers.
So that is an indication that the top CIS is working somehow.

This diagnostic app actually saved my butt in between;-).
Did a 'Factory Init Mode' from the special boot mode in between.
Bad idea.
This clears some memory that carries a serial number.
Then the machine throws an 315-124 and is totally stuck (it seems) since the
boot ends on an error screen.
But: you can do the service login from there(pressing HOME for 10 secs ...) and run
DC132 Device ID and Billing Data
Here you see three positions (IOT SYS1 and SYS2).
SYS2 might have an asterisk at that time.
Memorize the IOT serial number.
Press SYS1 button.
Enter the serial number.
Afterwards all three positions(IOT, SYS12, SYS2) show the same number and the printer will boot normally.
Official advice from Xerox: you need to get a technician(ok, the error might be also caused by a
defective piece of HW).

Oki doki, that's it for now. Will let you know about the result of my 'new cable' test ...
Well, even if that would be the cause, it will be tricky to put new cables in properly...

Best regards,
Rainer

Update 18.09.2022
Flat cable came and was fitting.
Got it here: https://www.ebay.de/itm/281748555741
Cable did not resove the issue.
So most likely the CIS module really has a problem.
This pretty much ends my trial.
CIS can not be analyzed and/or repaired IMO.
 
Zuletzt bearbeitet :
Hi there,

tried some more things:

1. Install 6510 firmware will end with a 'file transfer error' during installation. Device still working after this test.

2. Did a binwalk on 655911_WC6515.bin (last unencrypted firmware).
(for binwalk see: https://embeddedbits.org/reverse-engineering-router-firmware-with-binwalk/ )

there are 4 squashfs sequences that can be extracted and unsquashed.
The 2nd holds the UI software.
In file lui/app/banner/jobbanner/js/app_faultlist.js I was able to find the faultcodes.
62-380 here has the description 'Platen AGC CH1 Fail'. Maybe this points to the WM8234 IC (??).

Still trying to ssh into the printer.
There are users gin, lime and sugar defined.

Idea: maybe signing in to a running printer with the fault leads to a way to disable the scanner functionality
or the error severity of 62-380 which would make the printer sleep again.
 
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